Asiakaslähtöinen näyttö - Takin muokkaus

Harjoittelun aikana suoritin asiakaslähtöisen näytön. Asiakkaan äidille, itsekudotusta kankaasta ommeltu takki. Jossa jotakin oli mennyt pahasti pieleen. Asiakas halusi vielä koittaa pelastaa takin.


Takissa joutui kyllä taidot ihan todella koetukselle. Sovituksessa kartoitettiin mitä säilytetään ja mitä muutetaan, mihin pyritään. Siinä vaiheessa tiesin urakan olevan suuri, mutta en sitä, kuinka suuri.

Korjaustyö alkoi purkamisella ja istuvuuden korjaamisella neulaamalla nuken päälle. Jotta päästiin käsiksi kaikkiin ongelmiin, ei takissa ollut enää montaakaan alkuperäistä saumaa kiinni.

Huppu poistettiin ja kaavoitin siihen kauluksen
Taskut siirrettiin saumoihin
Hihan istutus korjattiin
Saumoista otettiin sisään, jotta takista tuli kevyempi ja istuvampi
Vetoketju vaihdettiin kaksisuuntaiseen
Ketjulista korvattiin huulilla
Helma lyhennettiin edestä ja muotoiltiin taakse päin pidentyväksi
Vuori kavennettiin ja helma lyhennettiin kuten miehustassakin ja kiinnitettiin miehustaan.


Työhön meni kaikkinen sovituksineen, kokeiluineen ja opettuineen 60 h. Oppia sain ihan huimasti villakankaan käsittelystä. Ennen kaikkea sain kokemusta ompelusta ja itsevarmuutta asiakkaalle tekemiseen. Tuli tunne, että tämän jälkeen uskallan tarttua mihin vain.

Asiakas oli lopputulokseen todella tyytyväinen, samoin minä itse.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Neulatyyny käsivarteen

Kasvivärjätyt langat

Työharjoittelu